Creativitatea în bucătărie și înafara ei.

Arta în bucătărie este adusă de brand-ul Gaggenau, încă din 1683.
Gaggenau. Acum mai aproape de bucătăria visurilor tale. Showroom-ul Kitchen Inc. te așteaptă să descoperi electrocasnicele Gaggenau alături de mobila de bucătărie Warendorf și multe alte accesorii care vor face ca bucătăria ta să fie exact așa cum o visezi.

Creativitatea este o parte esențială a umanității. Fie că este vorba de o pictură, o sculptură, o clădire, un obiect sau o farfurie cu mâncare, facem lucrurile pentru a înțelege și a aprecia mai bine lumea în care trăim.

Fiind unul dintre pionierii designului bucătăriilor, marca germană Gaggenau a susținut de multă vreme meșteșugul și arta prin realizarea propriei sale game de produse elegante de înaltă tehnologie și prin colaborări cu producători și artiști cu același mind-set.

Astfel că anul acesta, a cerut unui grup de patru artiști, să creeze o operă de artă pentru a sărbători lansarea noii game de cuptoare cu aburi a brand-ului, folosind temele din jurul experiențelor lor senzoriale.

Ce spune Patrice de Villiers,  fotograf culinar, despre arta sa în relație cu experiența senzorială oferită de Gaggenau?

Am studiat fotografie, film și literatură engleză la universitate. Pe atunci, obiectivul meu de fotografie consta în principal în fotografierea portretelor debutanților muzicieni și actori. Abia când am fost la Londra pentru a asista un fotograf de natură moartă, mi-a fost prezentat ideea de a folosi mâncarea drept subiect și de a o privi altfel, decât o făceam până atunci. Natura moartă este o dificilă, cred, dar cu mâncarea aveți totul deja acolo; are formă, textură și culoare. Vă oferă un început în a face ceea ce sperăm să fie o imagine uimitoare și de impact.

Ce vine mai întâi ingredientele sau conceptul fotografic?

Dacă este un job comercial, unde mi se oferă un rezumat și un ingredient, atunci conceptul iese din observarea acestuia, gândindu-mă la el. Încerc mereu să gândesc diferit, astfel încât, dacă te uiți la imaginea parmezanului, sparanghelului sau a oricărui alt ingredient, să crezi că nu ai fi perceput-o niciodată în acest fel. Dar apoi, alteori, așa cum fac acum cu un proiect nou la care lucrez, am un anumit concept în minte și, în incursiunile mele în piețe, mă gândesc la ce ingrediente s-ar potrivi cel mai bine ideii.

Cum credeți că poate contribui o imagine, la experiența culinară a unei persoane?

Poate inspira. Dacă vedeți un ingredient sau un fel de mâncare fotografiat într-un mod inedit, atunci de ce nu ar inspira pe cineva să plece și să creeze ceva? Un editor mi-a spus odată că majoritatea cărților de bucate sunt pur decorative, ceea ce înseamnă că o mulțime dintre aceste cărți de bucate sunt cumpărate, dar nu neapărat pentru a se folosi pentru gătit. Majoritatea oamenilor le țin ca obiecte de artă, obiecte de decor, la care pur și simplu să se uite pentru a se inspira.

„Mâncarea este cu siguranță o formă naturală de artă. Bucuria fotografiei este că ajung să o abstractizez, astfel încât ceea ce oamenii ar putea privi ca ceva pur comestibil să devină altceva.”

Cum credeți că practica ta se aliniază la specificitatea brand-ului Gaggenau?

Simt că venim exact din același loc. Există o dedicație comună pentru artizanat și pentru [creație] cel mai bun în ceea ce privește calitatea. Amândoi suntem atenți la detaliile cu adevărat minuscule și avem o afinitate pentru frumos.